2010. április 5., hétfő

Kijevi krémes



Tészta:

40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
15 dkg cukor
20 dkg margarin (szobahőmérsékletű)
4 tojás sárgája
2-3 evőkanál tejföl

Diós hab:

4 tojás fehérje
15 dkg cukor
25 dkg darált dió

Krém:

2 csomag vanília ízű pudingpor
5 dl tej
25 dkg Ráma margarin
25 dkg cukor

Elkészítés:

A tésztához a sütőporos lisztet a többi adalékkal összekeverjük, és annyi tejfölt adunk hozzá, hogy rugalmasra gyúrható, jól nyújtható tésztát kapjunk.
3 egyforma részre osztjuk.

A diós habhoz a tojások fehérjét felverjük, kanalanként hozzáadva a cukrot kemény habbá verjük, és a végén óvatosan, hogy a habot ne törjük össze, a diót is belekeverjük.

A tésztából az egyik részt kizsírozott, közepes méretű tepsibe nyomkodjuk, tetejére simítjuk a hab 1/3-ad részét. Előmelegített sütőben, 180 °C – on kb. 15-18 perc alatt kisütjük.
A másik két adag tésztát ugyanígy elkészítjük.

A krémhez a pudingport a tejjel és a cukorral sűrűre főzzük, időnként megkevergetve kihűtjük teljesen.
A margarint habosra keverjük, és a hideg pudingos masszát kanalanként hozzáadva sima, egynemű krémet keverünk belőle.

A tésztalapokat megtöltjük a krémmel, mindig a habos rész legyen felül.
A süteményt előző nap érdemes elkészíteni, másnapra érnek össze az ízek, és a tésztalap is megpuhul.

Nagyon kiadós vendégváró sütemény, kb. 7 cm magas lesz megtöltve.
Laktató és finom.
A lapok sütésénél érdemes sütőpapírt használni, könnyebben lehet kivenni a tepsiből. Én kinyújtottam a papíron, és úgy helyeztem bele a tepsibe, nem nyomkodtam a tésztát.
A lap kivételénél és a papír leválasztásánál is óvatosan kell vele bánni, mert törékeny.

Forrás: Ráma karácsonyi receptes füzet

4 megjegyzés:

Rainbow írta...

Szia!

Biztosan a suti is nagyon finom, ezt a hozzavalokbol is kilehet hamozni, de a kepet dijazni lehetne, annyira szep. :))

Vidam Husvetot!

Bianka írta...

El is mentettem, ki fogom próbálni, köszi :)

mariam írta...

Köszönöm szépen! :-)
Ami a képet illeti, sajnos nem vagyok valami nagy fotós, ez az én legnagyobb bánatom...

mariam írta...

Bianka olyankor kell csinálni, amikor bőven akad rá fogyasztói érdeklődés... :-) Jó nagy adag...